Tlačové správy

Späť Ukončili sme jubilejný X. ročník celonárodnej kampane „Vyzvi srdce k pohybu“

V roku 2023 Úrady verejného zdravotníctva na Slovensku vyhlásili jubilejný X. ročník kampane „Vyzvi srdce k pohybu“. Kampaň je dlhotrvajúcou výzvou na zvýšenie pohybovej aktivity obyvateľov Slovenskej republiky, ktorá využíva formu súťaže na zvýšenie motivácie k pohybu. Od roku 2005 sa koná každý nepárny rok. Tento rok bol významný aj vďaka podpore olympijského víťaza a riaditeľa vojenského športového centra DUKLA, pplk. Mgr. Mateja Tótha.

banner kampane VSkP

Do kampane sa celkovo počas jej trvania od 15. mája do 6. augusta 2023 zapojilo 653 účastníkov, z toho 426 žien (65,24 %) a 226 mužov (34,61 %), v jednom prípade nebolo uvedené pohlavie. Oproti predchádzajúcemu IX. ročníku bol zaznamenaný nárast účastníkov o takmer 80 %. Vekový priemer všetkých účastníkov bol 45 rokov, pričom najmladší účastník mal 10 rokov a najstarší 87 rokov. Do kampane sa zapojili ľudia z celého Slovenska, najpočetnejšími okresmi boli: Dunajská Streda (12,71 %), Nitra (10,87 %) a Lučenec (10,72 %).

Napriek tomu, že účastníkom stačili 4 týždne pohybovej aktivity na zapojenie sa do súťaže, až 374 (57,27 %) účastníkov sa venovalo pohybovej aktivite počas celých 12 týždňov trvania kampane. „Povinné“ 4 týždne cvičilo 67 účastníkov (10,26 %), dvaja z nich nesplnili podmienku aktivity štyroch týždňov za sebou.

Najčastejšou aktivitou bola chôdza, ktorú vykonávalo 565 účastníkov, nasledovala práca v záhrade (356 účastníkov) a skupinové/individuálne cvičenia, fitness, posilňovňa (308 účastníkov). 

Veľkým úspechom kampane je počet kilogramov, ktoré sa účastníkom podarilo schudnúť, a tým znížiť riziko vzniku srdcovo-cievnych ochorení. Dokopy sa hmotnosť 626 účastníkov, ktorí uviedli hmotnosť na začiatku aj na konci kampane, znížila o 1 324,3 kg. 

Do žrebovania o hodnotné ceny bol zaradený každý účastník, ktorý sa minimálne počas 4 týždňov za sebou venoval pohybovej aktivite aspoň 150 minút strednej intenzity alebo 75 minút vysokej intenzity týždenne alebo ich vzájomnej kombinácii. Túto podmienku splnilo 634 účastníkov.

Vyžrebovaných bolo 10 výhercov, ktorí získali darčekové poukážky na nákup športových potrieb a propagačné predmety od podporovateľov kampane.