Úsek regionálneho hygienika a generálneho tajomníka služobného úradu

Regionálny hygienik je generálnym tajomníkom služobného úradu pre štátnych zamestnancov úradu a štatutárnym orgánom zamestnávateľa pre ostatných zamestnancov úradu. Je oprávnený konať vo všetkých veciach v mene úradu. Je štatutárnym zástupcom úradu. V riadiacej a rozhodovacej činnosti je viazaný všeobecne záväznými právnymi predpismi.

  • zodpovedá za výkon štátneho zdravotného dozoru vykonávaného zamestnancami RÚVZ,
  • zodpovedá za rozpracovanie a plnenie uznesení vlády a jej orgánov,
  • zodpovedá za dodržiavanie všeobecne záväzných právnych a vnútorných predpisov v činnosti RÚVZ,
  • podieľa sa na vytváraní podmienok pre odborný rast zamestnancov RÚVZ a zodpovedá za ich služobnú a pracovnú disciplínu,
  • zodpovedá za hospodárne a efektívne nakladanie s rozpočtovými prostriedkami RÚVZ,
  • zodpovedá za ochranu utajovaných skutočností,
  • zodpovedá za plnenie úloh v krízových situáciách,
  • zodpovedá za vytváranie podmienok na dodržiavanie predpisov na ochranu a bezpečnosť pri práci,
  • podpisuje rozhodnutia vydávané RÚVZ
  • zodpovedá za vypracovanie podkladu k návrhu systemizácie za RÚVZ  a za jeho predloženie, zodpovedá za zabezpečenie, sledovanie a dodržiavanie schválenej systemizácie,
  • oznamuje Úradu pre štátnu službu obsadenie a uvoľnenie štátnozamestnaneckého miesta v služobnom úrade,
  • vymenúva štátnych zamestnancov na štátnozamestnanecké miesto v stálej štátnej službe, v dočasnej štátnej službe a v prípravnej štátnej službe,
  • vymenúva zamestnanca v stálej štátnej službe na zastupovanie predstaveného počas jeho neprítomnosti presahujúcej dva týždne,
  • vykonáva zmeny štátnozamestnaneckého pomeru, rozhoduje o skončenie štátnozamestnaneckého pomeru, vydáva potvrdenia o skončení štátnozamestnaneckého pomeru,
  • rozhoduje o sťažnostiach štátnych zamestnancov vo veciach vykonávania štátnej služby,
  • zabezpečuje vyhodnocovanie majetkových priznaní štátnych zamestnancov,
  • zriaďuje disciplinárnu komisiu a podáva návrhy na disciplinárne konanie za služobné previnenia,
  • vydáva a ruší služobné predpisy, smernice, pokyny a iné vnútorné predpisy,
  • zabezpečuje prerokovanie návrhov podľa § 118 zákona o štátnej službe,
  • je vecným gestorom na vybavenie žiadosti o poskytnutie informácií v zmysle zákona 211/2000 Z.z
  • zabezpečovanie porád a rokovaní na úrovni regionálnej hygieničky a GT SÚ,
  • sledovanie uplatňovania sankčných opatrení v stanovených termínoch, sumarizovanie ich uloženia v rámci RÚVZ a pripravovanie správ o ich uplatňovaní pre ÚVZ SR,
  • kontrolovanie a kompletizovanie výročných správ a ďalších písomných materiálov zasielaných na ÚVZ SR,
  • zabezpečovanie centrálneho vyznačovania právoplatnosti rozhodnutí

Úsek regionálneho hygienika
Vykonáva hospodárne dispozície podľa poverenia regionálnej hygieničky a generálnej tajomníčky služobného úradu. Zabezpečuje výkon finančnej kontroly a vypracovanie ročnej správy o výsledkoch finančných kontrol. Zastupuje úrad v konaní pred súdmi, orgánmi činnými v trestnom konaní, orgánmi štátnej správy v sporných právnych veciach. Zabezpečuje administratívne, korešpondenčné a evidenčné práce, vybavovanie korešpondencie, telefónneho styku. Zabezpečí prideľovanie  úradnej pošty vecne príslušným organizačným útvarom. Zabezpečuje akty správoplatnenia rozhodnutí. Usmerňuje a spolupracuje s organizačnými útvarmi pri spracovaní písomností podľa registratúrneho poriadku, ich archivácii v príručných registratúrach. Úloha zahrňuje bezhotovostný bankový styk prostredníctvom Štátnej pokladnice a styk s peňažnými ústavmi. Zabezpečuje dodávateľské –odberateľské vzťahy, finančné účtovníctvo. Vedie  evidenciu hnuteľného a nehnuteľného majetok v správe úradu, vedie operatívnej evidenciu majetku. Zabezpečuje likvidáciu neupotrebiteľného majetku, nákupu majetku a materiálu, rozdeľovanie a výdaj tohto materiálu. Zabezpečuje dopravné služby a údržba vozového parku a  ďalšie služby prevádzkových činností.
Zaoberá sa so spracovaním, uchovávaním a analyzovaním štatistických údajov na úseku ochrany verejného zdravia. Údaje a spätné informácie spracúva do informačného systému na základe získaných výsledkov v spolupráci s jednotlivými oddeleniami úradu. Zabezpečuje a aktualizuje počítačové a programové vybavenie úradu.
Zabezpečuje previerky a kontroly na základe plánu kontrol a na základe požiadavky kompetentných orgánov.

Právnik
Vykonáva hospodárne dispozície podľa poverenia regionálnej hygieničky a generálnej tajomníčky služobného úradu. Zabezpečuje výkon finančnej kontroly a vypracovanie ročnej správy o výsledkoch finančných kontrol. Zastupuje úrad v konaní pred súdmi, orgánmi činnými v trestnom konaní, orgánmi štátnej správy v sporných právnych veciach.

  • zabezpečuje účelné vynaloženie rozpočtových prostriedkov
  • zostavuje rozpis finančných prostriedkov a sleduje ich čerpanie
  • vykonáva hospodárne dispozície podľa poverenia regionálnej hygieničky a generálnej tajomníčky služobného úradu
  • spracovanie a dokumentácia odborných podkladov a konkrétnych postupov pre vnútorné riadiace činnosti v rámci úradu s aktualizáciou zodpovedajúcou zmenám legislatívy
  • výkon finančnej kontroly a vypracovanie ročnej správy o výsledkoch finančných kontrol
  • zabezpečuje financovanie a rozpočtovanie, zodpovedá za dodržiavanie rozpočtovej disciplíny, účtovnú evidenciu a sociálno- ekonomických informácií
  • zastupovanie úradu v konaní pred súdmi, orgánmi činnými v trestnom konaní, orgánmi štátnej správy v sporných právnych veciach

Sekretariát
Zabezpečuje administratívne, korešpondenčné a evidenčné práce, vybavovanie korešpondencie, telefónneho styku. Zabezpečí prideľovanie  úradnej pošty vecne príslušným organizačným útvarom. Zabezpečuje akty správoplatnenia rozhodnutí. Usmerňuje a spolupracuje s organizačnými útvarmi pri spracovaní písomností podľa registratúrneho poriadku, ich archivácii v príručných registratúrach.

  • administratívne, korešpondenčné a evidenčné práce, vybavovanie korešpondencie, telefónneho styku
  • prideľovanie úradnej pošty vecne príslušným organizačným útvarom
  • vedenie centrálnej evidencie došlej a odoslanej pošty, ktorú spracováva v elektronickej forme
  • zabezpečuje akty správoplatnenia rozhodnutí
  • zabezpečuje práce ústrednej spisovne a registratúry, vedie centrálnu registratúru úradu, zodpovedá za archiváciu písomností, ich uskladnenie, spracovanie, vyradenie.
  • usmerňuje a spolupracuje s organizačnými útvarmi pri spracovaní písomností podľa registratúrneho poriadku, ich archivácii v príručných registratúrach
  • vedie evidenciu úradných pečiatok a pečatidiel, kľúčov a náhradných kľúčov od miestností a trezorov.

Referát prevádzkovo – technické
Úloha zahrňuje bezhotovostný bankový styk prostredníctvom Štátnej pokladnice a styk s peňažnými ústavmi. Zabezpečuje dodávateľské –odberateľské vzťahy, finančné účtovníctvo. Vedie  evidenciu hnuteľného a nehnuteľného majetok v správe úradu, vedie operatívnej evidenciu majetku. Zabezpečuje likvidáciu neupotrebiteľného majetku, nákupu majetku a materiálu , rozdeľovanie a výdaj tohto materiálu. Zabezpečuje dopravné služby a údržba vozového parku a  ďalšie služby prevádzkových činností.

  • plánovanie, rozpočtovanie,
  • bezhotovostný bankový styk prostredníctvom Štátnej pokladnice a styk s peňažnými ústavmi,
  • dodávateľská –odberateľské vzťahy
  • finančné účtovníctvo
  • výkazníctvo prostredníctvom Štátnej pokladnice a rozborovú činnosť,
  • spracovanie štatistických výkazov
  • vedenie a účtovanie pokladne úradu
  • vedenie evidencie hnuteľného a nehnuteľného majetok v správe úradu,
  • vedenie operatívnej evidenciu majetku
  • zabezpečuje likvidáciu neupotrebiteľného majetku
  • zabezpečenie likvidácie cestovných náhrad pri tuzemských aj zahraničných pracovných cestách zamestnancov úradu,
  • vedie evidenciu úradných pečiatok a pečatidiel, kľúčov a náhradných kľúčov od miestností a trezorov
  • údržbu a opravy budov a majetku organizácie vlastnými prostriedkami resp. dodávateľsky
  • nákupu majetku a materiálu , rozdeľovanie a výdaj tohto materiálu
  • dopravné služby a údržba vozového parku, ďalšie služby prevádzkových činností
  • zabezpečuje upratovanie priestorov úradu

Informatika 
Zaoberá sa so spracovaním, uchovávaním a analyzovaním štatistických údajov na úseku ochrany verejného zdravia. Údaje a spätné informácie spracúva do informačného systému na základe získaných výsledkov v spolupráci s jednotlivými oddeleniami úradu. Zabezpečuje a aktualizuje počítačové a programové vybavenie úradu. Zabezpečuje previerky a kontroly na základe plánu kontrol a na základe požiadavky kompetentných orgánov.

  • zabezpečenie a vykonávanie údržby počítačovej siete a výpočtovej techniky
  • operatívne sledovanie a prijímanie centrálnej emailovej pošty
  • zasielanie centrálnej emailovej pošty zo všetkých oddelení
  • odborné poradenstvo pre pracovníkov jednotlivých oddelení
  • zadávanie štatistických údajov jednotlivých oddelení podľa usmernenia odborných pracovníkov
  • odborné poradenstvo pri nákupe výpočtovej techniky
  • agendu webovej stránky úradu, zodpovedá za jej aktualizáciu, vyhodnocuje sledovanosť stránky
  • zálohovanie potrebných údajov v rámci jednotlivých oddelení
  • zabezpečuje a aktualizuje počítačové a programové vybavenie úradu
  • zabezpečuje previerky a kontroly na základe plánu kontrol a na základe požiadavky kompetentných orgánov
  • zaoberá sa so spracovaním, uchovávaním a analyzovaním štatistických údajov na úseku ochrany verejného zdravia