Kancelária regionálneho hygienika a generálneho tajomníka služobného úradu má nasledovnú náplň činností:
- podieľanie sa na príprave podkladových materiálov pre rozhodovaciu činnosť regionálneho hygienika a GT SÚ,
- pripravovanie podkladov na operatívne porady regionálneho hygienika a podkladov na rozhodnutia mimo RÚVZ,
- zabezpečovanie evidencie uložených úloh, pokynov a príkazov, termínov zasielania správ a iných podkladov, kontrolovanie ich realizácie,
- zabezpečovanie evidencie žiadostí podľa zákona č. 211/2007 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám,
- sledovanie uplatňovania sankčných opatrení v stanovených termínoch, sumarizovanie ich uloženia v rámci RÚVZ a pripravovanie správ o ich uplatňovaní pre ÚVZ SR,
- kontrolovanie a kompletizovanie výročných správ a ďalších písomných materiálov zasielaných na ÚVZ SR,
- zabezpečovanie centrálneho vyznačovania právoplatnosti rozhodnutí,
- zabezpečovanie evidencie vyúčtovania a odvádzania blokových pokút,
- vykonávanie administratívnej práce súvisiacej s činnosťou kancelárie regionálneho hygienika a GT SÚ,
- zabezpečovanie porád a rokovaní na úrovni regionálneho hygienika a GT SÚ,
- zúčastňovanie sa odborných podujatí a oboznamovanie sa s novými právnymi predpismi.